باشگاه مشتریان (Customer Club)

یکی از بهترین روش حفظ مشتریان و تعامل با آن ها،افتتاح باشگاه مشتریان میباشد طبق آمار گرفته شده،بدست آوردن و جذب یک مشتری جدید برای کسب و کار و فروش خدمات یا محصول به وی 5 تا 10 برابر هزینه بیشتری نسبت به فروش همان خدمت یا محصول به مشتری قبلی تان دارد.ضمن اینکه مشتریان قدیمی به طور میانگین 67% بیشتر از سایر مشتریان هزینه صرف خرید محصول و خدمت از کسب و کار شما می نماید



باشگاه در لغت به معنی انجمن، کانون، مجمع و کلوپ می باشد در حقیقت واژه باشگاه را می توان محلی خاص برای جمع شدن گروهی از مردم با هدف مشخص معنی کرد.
با توجه به مفهوم باشگاه، باشگاه مشتریان را می توان محلی برای جمع کردن و گردآوری مشتریان یک مجموعه و سازمان به منظور هدفی خاص در نظر گرفت. امروزه رقابت بر سر جذب و حفظ مشتریان باعث توسعه و روند تجارت و پیشرفت سازمان شده و به یک بازار داغ تبدیل شده است. یکی از روش های حفظ مشتریان، افتتاح باشگاه مشتریان می باشد که امروزه به یکی از انواع برجسته در صنعت تجارت الکترونیک تبدیل شده است.
بر اساس مفهوم باشگاه مشتریان، هدف بر روی جذب مشتریان جدید نبوده بلکه هدف تعامل و حفظ مشتریان قبلی و افزایش سود آنان و گسترش روابط با آن ها می باشد.


نرم افزار باشگاه مشتریان توسط گروه مهندسین فراصدر تولید شده تست و شامل موارد زیر میباشد: 

1-امکان رده بندی مشتریان:
 رده بندی مشتریان در این سیستم به سه طبقه طلایی، نقره ای و برنزی تبدیل می شود.

2-مدیریت امتیازدهی:

با استفاده از سیستم مدیریت امتیازدهی می توانید به طور کاملاً خودکار بر اساس میزان خریدهای مشتری یا در بازه های زمانی خاص مثل تاریخ تولد به مشتری خود طبق قوانین از پیش تعریف شده، امتیاز دهید. سیستم در نهایت طبق امتیازات داده شده به مشتریان، هدیه و تخفیف هایی به آن ها می دهد در واقع با این سیستم می توانید مشتریان خود را به سمت خرید بیشتر میل دهید.

3-مدیریت تخفیفات:

 این سیستم جهت سهولت در امر تخفیف دادن به مشتری طراحی شده است. از طریق این سیستم می توانید بر اساس سیاست های فروش خود، مبالغ و درصدی را به عنوان تخفیف در نظر بگیرید.

4-گزارشات مشتری:

  در این قسمت از سیستم می توانید گزارشات مفیدی از مشتریان خود نظیر تعداد مشتریان، مشتریانی که شما را دنبال می کنند (follower)، آمار ریزش مشتریان (unfollower)، جنسیت و رده سنی مشتریان را به صورت عددی و نموداری، را در اختیار شما قرار می دهد.

5-لیست مشتریان:

سیستم اطلاعات جامع و دقیقی از مشتریان از جمله: نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد، شماره تلفن همراه و ... در اختیار می باشد از دیگر قابلیت های این بخش امکان ارسال پیام کوتاه به مشتریان می باشد.
 

6-صندوق پیام :

صندوق پیام یا در اصطلاح چت به شما لیستی از پیام های ارسالی و دریافتی، عرضه
می نماید.

7- تنظیمات سامانه:


در این بخش می توانید تنظیمات بخش های مختلف نظیر نام سازمان، آرم، رنگ سازمان، کاور نرم افزار و ... طبق سلیقه خود تنظیم نمایید.

8- مدیریت و گروه بندی محصولات و خدمات:

در این بخش از سیستم امکان دسته بندی محصولات و خدمات جهت سهولت در امر مدیریت محصولات و خدمات را به سازمان عرضه می نماید.

9- مدیریت اسلایدها و بنرهای تبلیغاتی:

این قسمت برای نرم افزار تلفن همراه و وب سایت می باشد که در آن می توانید اسلایدها و بنرهای تبلیغاتی نرم افزار خود را به راحتی مدیریت نمایید.

10- مدیریت نظرات مشتریان:

در این بخش از سیستم می توانید نظرات مشتریان خود را دیده و به آن ها پاسخ دهید.

11- مدیریت و گروه بندی گالری تصاویر.

12- مدیریت بخش تماس با ما


جهت مشاهده خدمات باشگاه مشتریان اینجا را کلیک کنید




مزایای راه اندازی باشگاه مشتریان:
باشگاه مشتریان با ارائه خدمات زیر، سازمان را به توسعه و پیشرفت روند تجارت سوق می دهد:

1- ثبت اطلاعات مشتریان در قالب یک بانک اطلاعاتی جهت دسته بندی و طبقه بندی آنها.
2- مشخص شدن جزئیات خرید مشتریان و تعیین سلیقه آن ها جهت ارائه پیشنهادات و طرح های تشویقی به آنها. 
3- رده بندی مشتریان.
4- مدیریت امتیازدهی. 
5- ارائه جوایز به مشتریان خود در قالب باشگاه مشتریان جهت حفظ مشتری و بهبود روند توسعه تجارت.
6- ایجاد تبلیغات فردی یا گروهی جهت جذب مشتریان جدید. 
7- ارائه روش نوینی از بازاریابی آنلاین جهت به حداقل رساندن هزینه های تبلیغات و افزایش سودآوری سازمان. 
8- بهبود کیفیت ارائه خدمات سازمان به مشتری. 
9- برجسته شدن هویت و برند سازمان