سامانه پیام کوتاه

امروزه تبلیغات به عنوان محور اصلی توسعه روند کسب و کار و تجارت محسوب می شود.استفاده از تبلیغات پیامکی نسبت به گونه های دیگر تبلیغات به دلیل نفوذ به ضمیر نا خودآگاه و هزینه کمتر نسبت به سایر تبلیغات،روش موثری برای توسعه تجارت به خصوص تجارت های نوپا محسوب می شود



طرح تئوری پیامک در سال 1358 (میلادی) بیان شد و اولین پیامک در پنج شنبه 12 آذر 1371 (میلادی) برای تبریک کریسمس توسط یک مهندس جوان به رئیسش ارسال شد اما این رسانه محبوب در اواخر سال 1381 (میلادی) یعنی با ده سال تأخیر و در زمانی که پیامک در کشورهای مختلف دنیا یک رسانه محبوب شمرده می شد وارد کشور ما شد و از همان آغاز کار شاهد استقبال چشمگیر مردم بود به طوری که بنابر آمارهای اعلام شده در اردیبهشت ماه سال 1391، تعداد کاربران گوشی های موبایل 48 میلیون نفر اعلام شد که از این تعداد، 16 میلیون مشترک دائمی و 32 میلیون نفر نیز مشترک سیم کارت های اعتباری می باشند. همچنین بنا به آمارهای بدست آمده در 5 روز اول سال 1391 از جمعیت 70 میلیون نفری ایران بیش از 2 میلیارد و 800 میلیون پیامک ارسال شده است.

با وجود گسترش امکانات اینترنت و استفاده از شبکه های اجتماعی نظیر و Instagram, Telegram و whatsup و ... هنوز ارسال و دریافت sms به دلیل عدم نیاز به اینترنت، ساده بودن و مشکلات شبکه های اجتماعی نظیر فیلتر بودن و ... میان کاربران رایج می باشد.

امروزه به علت تداوم و استقرار جایگاه sms میان مردم بازاریابی پیامکی بسیار می تواند مؤثر باشد. طبق یکی از نظرسنجی ها مشخص شده است که اگر از روش های درست برای پیامک های تبلیغاتی و خدماتی استفاده شود 10 برابر بیشتر از سایر روش های بازاریابی مؤثر می باشد.

یکی از بهترین روش بازاریابی استفاده سامانه پیام کوتاه برای ارسال و دریافت پیامک به صورت تکی یا گروهی یا تبلیغاتی می باشد. در واقع سامانه پیام کوتاه یا پنل اس ام اس یک نوع سامانه تحت وب، برای دریافت، ارسال و پردازش sms به صورت صوتی و یا متنی می باشد و این امکان را به شما می دهد که با مشتریان خود ارتباط برقرار کرده و محصولات و خدمات خود را به آن ها به ساده ترین شکل عرضه نمایند و مشتریان خود را مدیریت کنید.
پنل اس ام اس بدون نیاز به هیچ گونه نصب نرم افزار یا داشتن سخت افزار خاصی و همچنین بدون اتصال مداوم به اینترنت این امکان را برای شما فراهم می کند. در این سامانه، پیامک ها در صورت تبلیغاتی و خدماتی قابل ارسال می باشد. در پیام های تبلیغاتی در صورت بستن/ غیرفعال دریافت پیامک از سوی مشتریان، امکان ارسال در پیام های تبلیغاتی وجود ندارد ولی پیامک های خدماتی با وجود بسته شدن دریافت sms از سوی مشتریان، پیام ها به آن ها ارسال می شود.




در پیام های خدماتی، پیام ها صرفاً می بایست جنبه اطلاع رسانی داشته باشد و به هیچ وجه حالت تبلیغاتی را به خود نداشته باشد.
سامانه پیام کوتاه قابلیت و خدمات زیر را به مشتریان عرضه می کند:
1- ارسال پیامک: فیلترهای ارسال های انبوه .
2- ارسال پیامک پویا: یکی از ابزارهای سامانه پیام کوتاه امکان ارسال پیامک پویا می باشد منظور از پیامک پویا قابلیت ارسال گروهی با متون متفاوت می باشد بدین صورت که شما تنها یک بار متن پیامک/ sms مرتبط شما تنظیم و ارسال می شود و سامانه به تعداد شماره های گروه، متن sms را به طور خودکار طبق مشخصات هر شماره تنظیم کرده و ارسال می کند.
3- ارسال پیامک زمان دار: یکی دیگر از ابزاهای سامانه پیامک مشخص کردن زمان ارسال پیام کوتاه به صورت روزانه، هفتگی، ماهانه می باشد و این قابلیت را به شما می دهد که با تنها یکبار تنظیم زمان ارسال، پنل اس ام اس به طور خودکار پیام شما را در زمان موردنظر شما را به مخاطبان شما ارسال می کند.
4- ارسال پیامک مناسبتی: یکی از ابزارهای مؤثر در این پنل امکان ارسال پیامک به مناسبت تولد، ازدواج، یا هر تاریخ موردنظر دیگر می باشد. با استفاده از این ماژول می توانید به صورت کاملاً خودکار مناسبت های مختلف را یادآوری کنید. این کار باعث بها دادن به مشتری و ایجاد علاقه و دید بهتر مشتری نسبت به شما می شود.
5- دفترچه تلفن: یکی از کارآمدترین ابزارهای این پنل، ماژول دفترچه تلفن می باشد. شاید برای همه ما این گونه باشد که تمام کارهایمان به دفترچه تلفن موبایل ما وابسته است و بدون وجود آن بخش زیادی از اطلاعات مخاطبان خود را از دست می دهیم. ماژول دفترچه تلفن این امکان را به شما می دهد که می توانید تعداد نامحدودی شماره با با تمامی جزئیات نظیر نام و نام خانوادگی، email، تاریخ تولد و ... را ذخیره نمایید و همچنین می توانید مخاطبین موجود در دفترچه تلفن خود را گروه بندی کرده و به تعداد بی نهایتی گروه بسازید در واقع شما می توانید به تعداد موردنیاز خود دفترچه تلفن داشته باشید.
6- تحلیلگر پیامک: از دیگر ابزارها و ماژول های سامانه پیام کوتاه می توان به تحلیلگر پیامک اشاره نمود که وظیفه آن بررسی و تحلیل پیام های دریافتی از سوی کاربران و امکان پاسخ گویی خودکار به آنها می باشد.
7- منشی پیامک: از دیگر ماژول هایی که جهت سهولت در خدمات به مشتریان ارائه شده است ماژول منشی پیامک می باشد که قابلیت پاسخ گویی خودکار به پیام های دریافتی را دارد. ماژول منشی پیامک روی متن ارسالی توسط کاربران حساس بوده و با یافتن پاسخ متناسب مربوط به آن متن، به صورت خودکار پاسخ می دهد.
8- انتقال پیامک: یکی از روش های سهولت در چک کردن پیام های دریافتی پنل انتقال پیام های دریافتی پنل به موبایل می باشد، ماژول انتقال پیامک جهت انتقال پیامک دریافتی سامانه به شماره موبایل درون پنل sms قرار گرفته شده است و در زمانی که کاربر دسترسی به اینترنت ندارد بسایر مفید می باشد.
9- ارسال از موبایل: از دیگر ماژول هایی که برای سهولت در ارسال sms در پنل به کار می رود. ماژول ارسال از موبایل می باشد که امکان ارسال پیامک از طریق موبایل برای مواقعی که کاربران به اینترنت دسترسی ندارد، را فراهم می سازد.
10- نوبت دهی: نوبت دهی و رزرو وقت ملاقات امروزه به روش های متعددی صورت می گیرد. یکی از روش های ساده و کارآمد استفاده از نوبت دهی پیامکی می باشد. این ماژول قابلیت نوبت دهی هوشمند و خودکار را از طریق امکان رزرو نوبت از طریق پیام کوتاه به شما عرضه می نماید.
11- کدخوان: از دیگر امکانات این سامانه، ماژول کدخوان می باشد. شما می توانید با ثبت کد محصول و متن مربوط به هر کد در فایل اکسل و اضافه کردن آن به سامانه خریداران محصول را برای عمال گارانتی و قرعه کشی و ... شناسایی نمایید.
12- یادآور: امروزه با توجه به مشغله کاری افراد و همچنین مشغله ذهنی آنان، فراموشی امور شخصی و کاری افراد به یک معضل تبدیل شده است و یکی از قابلیت های این سامانه امکان ارسال پیامک یادآوری نظیر یادآوری قرار ملاقات، چک و ... تحت عنوان ماژول یادآور می باشد.
13- تولید محتوا: از طریق این بخش از این پنل امکان ارسال متون ادبی، پیام های مدیریتی، لطیفه و طنز و ... در زمان های مشخص، فراهم شده است.
14- نظرسنجی و مسابقه: اگر به دنبال گذاشتن انواع نظرسنجی و مسابقه از طریق پیام کوتاه برای مشتریان خود هستید، می توانید از این ماژول استفاده کنید و آمار و نظر مشتریان را مشاهده کرده و از آن استفاده کنید.
15- امتیازدهی: یکی از امکانات مؤثر این سامانه ماژول امتیازدهی می باشد که امکان ارسال امتیاز از طریق پیام کوتاه برای کلیه محصولات را فراهم می سازد.
16- درگاه خرید و پرداخت آنلاین.