راهکار افزایش و جذب مشتری در آرایشگاه ها

مدتی است تعداد آرایشگاه‌های زنانه و مردانه بیشتر از همیشه شده و پیدا کردن مشتری‌های وفادار برای بسیاری از صاحبان آرایشگاه‌ها به کاری سخت تبدیل شده است. اگر شما هم به دنبال راه حلی مطمئن برای جذب مشتری آرایشگاه خود هستید، این مطلب می‌تواند به شما و کسب و کارتان کمک کند. با ما همراه باشید.


بهترین راه حل جذب مشتری آرایشگاه چیست؟


جذب مشتری راه حل هایی مانند بالا بردن کیفیت کار، خوش‌رفتاری با مشتریان و …، کاملا شناخته شده هستند و هر کسب و کاری باید با استفاده از این روش‌ها، مشتریانش را افزایش دهد اما در نهایت، باید به روش‌های مهم‌تر و کاربردی‌تری هم توجه کرد که می‌توانند باعث افزایش سرعتت جذب مشتری آرایشگاه شوند؛ بهترین راه حل‌های افزایش مشتری، در دنیای دیجیتال مارکتینگ نهفته است.


از باشگاه مشتریان استفاده کنید


داشتن یک نرم افزار باشگاه مشتریان، جزو کاربردی‌ترین روش‌های افزایش و جذب مشتری آرایشگاه است. به وجود آوردن باشگاه مشتریان، فقط برای کسب و کارهای آنلاین مفید نیست و بیزنس‌های سنتی هم می‌توانند با استفاده از این روش، سود خود را به سادگی افزایش دهند.
باشگاه مشتریان، به شما کمک می‌کند مشتریان خود را به مراجعه دوباره به کسب و کارتان ترغیب کنید. این کار با برگزاری جشنواره، ارائه کد تخفیف و … انجام می‌شود. برای مثال می‌توانید به مشتریانتان این امکان را بدهید تا با عضویت در باشگاه مشتریان، در مراجعه بعدی از یک تخفیف برخوردار شوند.
این روش به زبان ساده، به شما کمک می‌کند تا مشتریان معمولی خود را با دادن امتیازاتی، به مشتریانی وفادار تبدیل کنید که حاضر نیستند با رفتن به آرایشگاهی دیگر، مزایای آمدن به آرایشگاه شما را از دست دهند. در کنار این موارد، می‌توانید با هزینه بیشتر، سیستم باشگاه مشتریان خود را پیشرفته‌تر کرده و کارهایی نظیر رزرو نوبت را هم به باشگاه مشتریانتان اضافه کنید.


از سیستم‌های نظرسنجی استفاده کنید


هیچ وقت از نظرات مشتریانتان نترسید! وقتی مشتریان خود را به ثبت نظر در مورد خدماتتان تشویق کنید، در واقع یکی از بهترین راه‌های جذب مشتری را انتخاب کرده‌اید و حتی بدترین نظرات کاربران هم می‌تواند به رشد آرایشگاه شما کمک کند.
با وجود سیستم نظرسنجی، به مشتریان این حس را می‌دهید که نظر آن‌ها برای شما مهم است و حاضرید به حرف‌های آن‌ها گوش دهید و تغییراتی که دوست دارند را اعمال کنید. اگر صاحب یک آرایشگاه بزرگ هستید که چندین نفر در آن‌جا به عنوان آرایشگر مشغول به کار هستند هم می‌توانید با استفاده از سیستم نظرسنجی، از عملکرد کارکنان و آرایشگرانتان اطمینان حاصل کنید.


به مشتریان خود رایگان سرویس بدهید!


شاید این موضوع کمی عجیب و باورنکردنی به نظر برسد اما این راه حل، یکی از بهترین روش‌های جذب مشتری وفادار در آرایشگاه است. می‌توانید با استفاده از امکاناتی که برخی از سیستم‌های فروشگاهی یا پنل مدیریت باشگاه مشتریان در اختیار شما قرار می‌دهند، میزان پرداختی هر مشتری به آرایشگاه را بررسی کنید و با رسیدن به سطح مشخصی از پرداخت یا مراجعه به آرایشگاه، از امکانات رایگانی مانند شستشوی موی رایگان، اصلاح رایگان و ... بهره ببرند. البته حواستان باشد این سیستم را طوری طراحی کنید که در نهایت به ضرر شما تمام نشود.


از نرم افزار کش بک استفاده کنید!


کش بک به زبان ساده، پس دادن بخشی از پرداختی مشتری به خود او به صورت مستقیم یا غیرمستقیم است که در جذب مشتری تاثیر بسیار زیادی دارد. برای مثال زمانی که مشتری به آرایشگاه شما مبلغ پانصد هزار تومان پرداخت می‌کند، می‌توانید پنجاه هزار تومان از این مبلغ را به عنوان پاداش به او بازگردانید.
این روش خیلی مرسوم نیست اما راه حل بهتر، این است که برای مشتری، اعتبار در نظر بگیرید. می‌توانید با استفاده از پنل باشگاه مشتریان، بخشی به عنوان اعتبار مشتریان داشته باشید که در آن‌جا کش بک مشتری جمع‌آوری می‌شود و می‌تواند در مراجعه‌های بعدی به آرایشگاه از آن استفاده کند.


 برای جذب مشتری آرایشگاه، مدرن شوید!


جذب مشتری آرایشگاه شاید در نگاه اول یک پروسه پیچیده و طولانی به نظر برسد اما با استفاده از راه حل‌هایی ساده و کاربردی که اکثرشان با استفاده از ابزارهای مدرن و دیجیتالی قابل استفاده هستند، می‌توان زمان مورد نیاز برای رسیدن به سود قابل قبول را به شدت کاهش داد و به سادگی غریبه‌ها را به مشتریان وفادار تبدیل کرد.
نظر شما چیست؟ برای افزایش تعداد مشتریان یک آرایشگاه، کدام یک از روش‌های اعلام شده کاربرد بیشتری دارد؟ در بخش نظرات همراه ما باشید.

نرم افزار باشگاه مشتریان یک به یک، یکی از نرم افزار های باشگاه مشتریان قوی در این حوزه میباشد که با داشتن سیستم نظر سنجی، سیستم کش بک(پاداش نقدی) میتواند نیاز سالن های زیبایی را رفع کند.