وفادارسازی مشتریان و انواع روش های وفادارسازی

باشگاه مشتریان

وفادارسازی مشتریان چیست؟ و به چه کسی مشتری وفادار می گویند؟

وفادارسازی مشتریان یعنی یک کسب و کار بتواند با مشتریانش ارتباطی عاطفی برقرار کند. که این امر باعث حمابت مشتریان می شود. زمانی که یک مشتری نسبت به کسب و کار شما وفادار شود، برای رفع نیاز خود به محصول، خدمات، سایت و یا … شما را به رقبایتان ترجیح می دهد؛

حتی اگر محصولات و خدمات شما افزایش یا کاهش قیمت پیدا کند او بازهم کسب و کار شمارا برای رفع نیاز خود انتخاب می کند.

دقت کنید به کسی که فقط کسب و کار شما را دنبال و یا از آن خرید می کند صرفا مشتری وفادار نمی گویند. مشتری وفادار به کسی می گویند که بصورت دائم از شما خرید کند. علاوه بر آن با ذوق و اشتیاق کسب و کار شما را به دوستان و اشنایان خودش معرفی کند.

انواع روش های وفادارسازی مشتریان

وفادارسازی مشتریان روشی بسیار مناسب برای پیشرفت و توسعه هر کسب و کاری است. با این وجود مالک یک کسب و کار باید بتواند با بهره گیری از روش های وفادارسازی، مشتریان بالفعل خود را به مشتریان وفادار تبدیل کند.

در ادامه قصد داریم به برخی از روش های وفادار سازی بپردازیم؛ پس مارا تا پایان این مقاله همراهی کنید:

۱- به مشتریان خود پیشنهادات ویژه ای بدهید:

شما می توانید به عنوان صاحب یک کسب و کار به مشتریان خود حس با رزش بودن بدهید و به آنها نشان دهید که رضایت آنها برای شما و کسب و کارتان مهم است. برای این کار می توانید به طور منظم برای مشتریان خود محصولات یا خدمات رایگان، تخفیف و یا فرصت های ویزه ای خرید در نظر بگیرید.

به عنوان مثال به مشتریانی که بیش از ۱۰۰ هزار تومان خرید می کنند ۱۰ درصد تخفیف و یا اعتبار بدهید و برای خریدهای بیش از ۳۰۰ هزارتومان ۲۰ درصد تخفیف درنظر بگیرید.

همچنین می توانید برای فروش سریع تر محصولات خود پیشنهاداتی ارائه دهید که دارای محدودیت زمانی باشند. مثلا به مشتریان خود بگویید که تنها می توانند تا پایان ماه از تخفیف ۵۰ درصدی محصولات شما برخوردار شوند.

۲- به مشتریان خود پاداش و امتیاز بدهید:

در اصل وفاداری را به احساس بوجود آمده بین مشتری و فروشنده می گویند. برای ایجاد و حفظ روابط احساسی و عاطفی بین خود و مشتریان تان به آنها پاداش و امتیاز دهید. که با انجام دادن این کار می توانید در انها انگیزه به خرید بیشتر را ایجاد کنید.

۳- با نرم افزار باشگاه مشتریان مشتریان خود را وفادار کنید:

نرم افزار باشگاه مشتریان، پلتفرمی یک پارچه است که با استفاده از آن می توانید تمامی سیستم ها و برنامه های اطلاعاتی خود را به اشتراک بگذارید همچنین با کمک نرم افزار باشگاه مشتریان می توانید اطلاعات تمامی مشتریان خود را جمع آوری سپس تجزیه و تحلیل نمایید.

۴- با گیمیفیکیشن مشتریان خود را وفادار کنید:

یکی از جالب ترین و جذاب ترین روش های وفادارسازی مشتریان گیمیفیکیشن است. گیفیکیشن باعث سرگرم کردن مشتریان و آنها را ترغیب به خرید بیشتر می کند. با مخلوط کردن تکنیک های بازی و گیم با باشگاه مشتریان، ایده ای بی نظیر و جذابی را برای مشتریان تان ایجاد کنید این کار منجر به وفادارسازی و فروش بیشتر می شود.

کلام آخر:

نرم افزار باشگاه مشتریان فراصدر دارای تکنیک ها و روش هایی مهم و ضروری برای وفادار کردن مشتریان به کسب و کارهای کوچک و بزرگ است. شما عزیزان به عنوان مالک یک کسب و کار می توانید با راه اندازی این نرم افزار فروش خود را افزایش دهید. با توجه به مقاله فوق و ویژگی های باشگاه مشتریان برای پیشرفت کسب و کار خود اقدام نمایید.

اشتراک گذاری این مقاله

اشتراک گذاری در facebook
Facebook
اشتراک گذاری در twitter
Twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
WhatsApp
اشتراک گذاری در telegram
Telegram
اشتراک گذاری در pinterest
Pinterest