ردکردن این

تکنیک های افزایش رضایت مشتری با کمک تیم پشتیبانی

افزایش فروش با پشتیبانی

همیشه برای ما سوال است برای کاهش تعداد مشتریهای ناراضی و افزایش مشتری های جدید چه اقداماتی باید صورت بگیرد ؟ پاسخ واضح است اما اغلب نادیده گرفته می شود: بهبود خدمات مشتریان به‌وسیله ارتباط موثر با مشتری.(جهت خرید باشگاه مشتریان کلیک کنید)

  • از گفتن کلمه “نمی دانم” واهمه نداشته باشید

مشتریان در خصوص اطلاعاتتان در مورد محصولات روی شما حساب می کنند. شغل شما ایجاب می کند که به اندازه کافی مطلع باشید و بتوانید به سوالات پاسخ دهید یا حداقل وقتی سوالات خیلی فنی هستند و نمی توانید به آنها جواب دهید بدانید که از کجا باید اطلاعات کسب کنید. اگر جواب را نمی دانید، می توانید به مشتریان خود بگویید “نمی دانم. اما جوابش را برایتان پیدا می کنم.” مشتریان از صداقت و تلاش شما برای یافتن جواب درست خوششان خواهد آمد و به این ترتیب میزان رضایت مشتری افزایش خواهد یافت.

  • به تجربه مشتریان خود توجه کنید

یک تجربه مشتری منفی در هر نقطه ای از چرخه زندگی مشتری می تواند رضایتمندی مشتری را از بین ببرد و به رابطه شما با او پایان بخشد. به نقاط حساس توجه داشته باشید. مدت های زمانی تلاش مشتری، ورود های مشتری، مدت زمان آنلاین بودن مشتری و غیره. اطمینان حاصل کنید که بر تجربه مشتری خود تسلط کامل داشته باشید، در غیر این صورت در معرض خطر قطع ارتباط قرار خواهید گرفت که به کار شما آسیب خواهد زد.

  • اشتباهات خود را بپذیرید

اگر جایی خطا کردید، آن را بپذیرید. حتی اگر اشتباهاتتان را خودتان قبل از مشتری متوجه شدید. اعتراف کردن شما به خطایتان باعث ایجاد اعتماد و رضایت مشتری می شود و اطمینان مشتری را به خدماتتان باز می گرداند. همچنین به شما اجازه می دهد تا وضعیت را کنترل کرده، توجه مشتری را مجدداً جلب کنید و مشکل را برطرف سازید.

 

 

  • پیگیر حل مشکل مشتریان باشید

پیگیری کنید تا مطمئن شوید که مشکلات مشتریانتان به درستی حل شده اند و آنها از خدمات ارائه شده راضی هستند. با آنها تماس بگیرید، یا یک ایمیل بفرستید، یا حتی یک فرم نظرسنجی برای مشتریانتان طراحی کنید. این روشی عالی است برای اینکه مشتریانتان بدانند که به آنها اهمیت می دهید.

  • همیشه در دسترس باشید

برای افزایش میزان رضایتمندی مشتریان اگر امکان تماس حضوری وجود ندارد، از تماس های ویدئویی استفاده کنید. هرچقدر راههای ارتباطی (تلفن، چت، پیام، ایمیل و غیره)، با مشتریانتان بیشتر باشد به همان اندازه اعتماد بیشتری نسبت به شما ایجاد خواهد شد.

کلام آخر:

در این مطلب قصد داشتیم شما را با تکنیک های افزایش رضایت مشتری آشنا کنیم.

امیدواریم که از مطالعه این مطلب استفاده لازم را برده باشید و با نظرات خود ما را در بالا بردن کیفیت مطالب منتشر شده از وبسایت فراصدر یاری فرمایید.

پیشنهاد میکنیم از مقاله سه اصل وفاداری و نگه داری مشتریان کسب و کارهای کوچک دیدن کنید.

 

اشتراک گذاری در telegram
Telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
WhatsApp
اشتراک گذاری در email
Email
اشتراک گذاری در linkedin
LinkedIn
اشتراک گذاری در pinterest
Pinterest
اشتراک گذاری در print
Print