ردکردن این

تاثیر داشتن باشگاه مشتریان در دوران کرونا(قسمت اول)

باشگاه مشتریان

با شیوع ویروس کرونا بسیاری از کسب و کار ها دچار اختلال شدند.این اختلال نه تنها در ایران بوجود آمد، بلکه در سراسر جهان ایجاد شد. برخی از سازمان ها و فروشگاه ها با تکنولوژی و نرم افزار هایی که در دست داشتند، توانستد با این اختلال مقابله کنند. این فروشگاه ها به کمک ابزار و تکونولوژی های مدرن توانستند همانند گذشته به کسب و کار خود ادامه دهند. یکی از ابزار کاربردی در این راستا، باشگاه مشتریان است. به همین منظور در این مقاله درمورد نقش باشگاه مشتریان در دوران کرونا بحث خواهیم کرد.

باشگاه مشتریان قبل از کرونا

قبل از شیوع ویروس کرونا و یا همان کویید ۱۹ فروشگاه ها و سازمان ها در ابعاد مختلف به رقابت با یکدیگر می پرداختند. برخی از فروشگاه ها برای رقابت در سطح بالاتر از باشگاه مشتریان استفاده کردند. راه اندازی باشگاه مشتریان برای انواع کسب و کار ها قابل اجرا می باشد. به همین منظور مدیران اقدام به اجرا و پیاده سازی باشگاه مشتریان در فروشگاه خود می کردند. با این عمل رضایت مشتریان افزایش می یافت. چراکه خدمات ارائه شده در باشگاه مشتریان منجر به افزایش رضایت مشتریان می شود.(جهت خرید باشگاه مشتریان کلیک کنید)

نکته ی قابل ذکر درمورد پیاده سازی باشگاه مشتریان آن است که مدیران باید تمامی شاخص ها و فاکتور های مهمی که در راه اندازی باشگاه موثر هستند را بررسی کنند. چرا که برای پیاده سازی باشگاه مشتریان چه در دوران کرونا و چه بعد از کرونا لازم است تا شاخص هایی مورد ارزیابی قرار گیرند تا باشگاه مشتریان در بهترین حالت خود اجرا شود. با این کار میزان رضایت مشتری نیز در بالاترین سطح خود قرار می گیرد. و این امر به منظور افزایش حداکثری سود از طریق باشگاه مشتریان می باشد. اما باشگاه مشتریان در دوران کرونا از اهمیت بالاتری برخوردار شد. در ادامه به اهمیت باشگاه مشتریان در دوران کرونا می پردازیم.

اهمیت باشگاه مشتریان در دوران کرونا

بسیاری از مردم در دوران کرونا بخاطر حفظ سلامتی خود در خانه ها ماندند. چرا که ویروس کرونا و یا همان کویید ۱۹ در مکان های عمومی گسترش پیدا می کرد. با وجود این احتیاط ها و ایجاد قوانینی که منجر به تعطیلی فروشگاه ها و سازمان ها می شد، درآمد بسیاری از این مراکز کاهش یافت. فروشگاه هایی که تنها به فروش سنتی بسنده کرده بودند دچار ضرر شدند. چرا که راهی برای فروش محصولات خود نداشتند. همچنین نداشتن راه ارتباطی با مشتریان سابق خود یکی از عواملی بود که باعث شد فروشگاه ها نتوانند با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند.

ابزاری مثل باشگاه مشتریان و یا نرم افزار های CRM چندین سال است که در خدمت صاحبان کسب و کار قرار گرفته اند. این ابزار کابردی با افزایش رضایت مشتریان سود کسب و کار ها را افزایش می دهند. باشگاه مشتریان ابزاری کاربردی می باشد که با ارائه ی خدمات رایگان و تخفیف به مشتریان فروشگاه، رضایت مشتریان را افزایش می دهد.

اهمیت باشگاه مشتریان در دوران کرونا بیشتر از قبل به چشم امده است. چرا که مشتریان در دوران کرونا برای خرید غیر حضوری و اینترنتی تمایل بیشتری نشان داده اند. مشتریان با خرید از سایت های فروشگاهی، اقدام به اخذ امتیاز در باشگاه مشتریان می نمایند. بنابراین در دوران کرونا ، باشگاه مشتریان به یکی از ابزار های مورد شناخت اکثریت افراد قرار گرفته است.

کلام آخر:

امیدواریم که از مطالعه این مطلب استفاده لازم را برده باشید و با نظرات خود ما را در بالا بردن کیفیت مطالب منتشر شده از وبسایت فراصدر یاری فرمایید.


پیشنهاد میکنیم از مقاله تاثیر داشتن باشگاه مشتریان در دوران کرونا(قسمت دوم) دیدن کنید.

اشتراک گذاری در telegram
Telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
WhatsApp
اشتراک گذاری در email
Email
اشتراک گذاری در linkedin
LinkedIn
اشتراک گذاری در pinterest
Pinterest
اشتراک گذاری در print
Print