ردکردن این

تاثیر داشتن باشگاه مشتریان در دوران کرونا(قسمت دوم)

باشگاه مشتریان

با آمدن ویروس کرونا خرید های مردم به سمت خرید های اینترنتی پیش رفت. چرا که وجود خطر های ابتلا به ویروس کرونا در جامعه، مردم را از حضور عادی در جامعه و بازار ها منع کرد. به همین علت خرید اینترنتی از سایت های فروشگاهی ارجحیت پیدا کرد. این اتفاق باعث شد تا رقابت در سایت های فروشگاهی افزایش یابد. رقابت در اینترنت در نگاه اول ساده به نظر می آید. چرا که عواملی مثل ویترین و محل مغازه و یا ساعت کاری دیگر اهمیت نداشت. ولی نحوه ی خدمات در هنگام فروش و بعد از آن اهمیت بالایی پیدا کرد.

در هنگام داغ شدن رقابت های فروش اینترنتی، بسیاری از فروشگاه اقدام به خرید باشگاه مشتریان نمودند. کسب و کار هایی که توانستد باشگاه مشتریان را به خوبی در کسب و کار خود راه اندازی کنند، سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص دادند. نکته ی قابل توجه در خصوص کسب و کار هایی که باشگاه مشتریان راه اندازی کردند، کیفیت باشگاه مشتریان بود. بنابراین زمان راه اندازی باشگاه مشتریان در دوران کرونا اهمیت کمتری نسبت به کیفیت آن داشت.

بنابراین اگر شماهم قصد ره اندازی باشگاه مشتریان را چه در دوران کرونا و چه بعد از ان دارید بهتر است کارشناسی شده عمل کنید. مشاورین و کارشناسان پیاده سازی باشگاه مشتریان ما نیز آماده ی مشاوره در خصوص راه اندازی باشگاه می باشند. کارشناسان ما با پیاده سازی انواع باشگاه مشتریان در سازمان های مختلف راهنمای خوبی برای راه اندازی یک باشگاه مشتریان در بالاترین سطح کارایی می باشند.

مزایای راه اندازی باشگاه مشتریان در دوران کرونا

راه اندازی باشگاه مشتریان چه در دوران کرونا و چه غیر از ان باعث افزایش رضایتمندی مشتری خواهد شد. بنابراین برای رقابت در بازار کنونی باید رضایت مشتریان در اولویت های اصلی قرار گیرد. رضایت مشتری بخاطر استفاده از خدمات و تخفیف های باشگاه مشتریان حاصل می شود. بنابراین لازم است تا خدمات مناسبی با سلیقه های مشتریان در نظر گرفته شود.

کالاهایی مثل ماسک، دستکش، مواد ضد عفونی کننده و … در دوران کرونا مورد اهمیت واقع شده اند. بنابراین با قرار دادن چنین کالاهایی در باشگاه مشتریان می تواند مشتری را برای اخذ امتیاز بیشتر ترغیب کند. مشتری برای اخذ امیتاز بیشتر ترغیب به خرید مجدد خواهد شد.

اوضاع روانی جامعه در دوران کرونا با معضلاتی همراه شده است. بنابراین با قرار دادن هدیه های متنوع در باشگاه مشتریان می توان حس خوبی را به آن ها منتقل کرد. مشتریان با خرج امتیاز ها و اخذ هدایا به احساس خوشایندی دست پیدا خواهند کرد. و این امر باعث افزایش رضایتمندی مشتریان از فروشگاه خواهد شد.

ایجاد بازی های سرگرم کننده در باشگاه مشتریان و امکان امتیاز گیری و خرج امتیاز در بازی می تواند مشتریان را در دوران قرنطینه ی کرونا سرگرم کند. که علاوه بر سرگرمی، بحث امتیاز دهی و امتیاز گیری نیز مطرح می شود. مشتریان با امتیاز های بدست آمده در بازی های باشگاه مشتریان می توانند از تخفیف های موجود بهره مند شوند.

نتایج راه اندازی باشگاه مشتریان در دوران کرونا

مزایای بوجود اومده بخاطر راه اندازی باشگاه مشتریان در دوران کرونا ، همگی باعث افزایش رضایتمندی و انتقال حس خوب به مشتری می باشد. هنگامی که مشتری از یک فروشگاهی رضایت داشته باشد، برای خرید مجدد اقدام می کند. خرید مجدد مشتری نیز منجر به افزایش سود فروشگاه می شود.

افزایش سود فروشگاه تنها مربوط به دوران کرونا نخواهد بود. چرا که اگر بتوان در دوران کرونا رضایت مشتریان را جلب کرد و مشتریان تبدیل به مشتری های وفادار شوند، در دوران پس از کرونا نیز مشتری همان فروشگاه خواهند بود. بنابراین سود راه اندازی باشگاه مشتریان تنها به دوران کرونا اختصاص نمی یابد. بلکه با رقابت بهینه در این دوران می توان برای دوران پس از کرونا نیز مشتری های وفادار را به سمت فروشگاه جهت دهی کرد. بنابراین افزایش سود فروشگاه در دوران کرونا و بعد از آن از نتیجه های راه اندازی باشگاه مشتریان در دوران کرونا می باشد.

کلام آخر:

امیدواریم که از مطالعه این مطلب استفاده لازم را برده باشید و با نظرات خود ما را در بالا بردن کیفیت مطالب منتشر شده از وبسایت فراصدر یاری فرمایید.

پیشنهاد میکنیم از مقاله بررسی شاخص های سازمان برای راه اندازی باشگاه مشتریان(قسمت اول) دیدن کنید.

 

اشتراک گذاری در telegram
Telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
WhatsApp
اشتراک گذاری در email
Email
اشتراک گذاری در linkedin
LinkedIn
اشتراک گذاری در pinterest
Pinterest
اشتراک گذاری در print
Print