ردکردن این

بررسی شاخص های سازمان برای راه اندازی باشگاه مشتریان(قسمت سوم)

باشگاه مشتریان
  • بررسی نوع مشتریان بر اساس حقیقی و یا حقوقی بودن

تعیین مشتریان طبق دسته بندی حقیقی و یا حقوقی بودن مشتریان، لازم است. این مسئله برای سازمان هایی می باشد که دارای مشتریان خاص باشند. یا ازنوع حقیقی و یا از نوع حقوقی. در این صورت سازمان ها برای طراحی باشگاه خود باید این مسئله را در نظر بگیرند. چراکه اخذ امتیاز و خرج آن ها برای انواع مشتریان متفاوت است.

مسائل گوناگونی از این دسته بندی تاثیر می پذیرند. به عنوان مثال برای یکی از این عوامل می توان به میزان سود محصول اشاره کرد. به طور مثال اگر مشتریان سازمان از نوع حقوقی سفارشات زیادی داشته باشند باید میزان امتیاز دهی براساس تخفیفی که بر روی عمده فروختن محصول می باشد، در نظر گرفته شود. و یا فرضا ارائه ی کد تخفیف برای بازدید از مکان های دیدنی، خدمت مفیدی در باشگاه برای مشتریان حقوقی تلقی نمی شود. بنابراین اگر درصد بالایی از مشتریان سازمان در یکی از این دو دسته بندی قرار دارند بهتر است که نوع مشتریان تعیین شود.(جهت خرید باشگاه مشتریان کلیک کنید)

همچنین یکی دیگر از نکاتی که در این خصوص باید رعایت کرد، نسبت میزان خدمات برای مشتریان حقیقی و حقوقی نسبت به یکدیگر است. اگر تعداد هرکدام از انواع مشتریان بیشتر باشد، بهتر است که خدمات ارائه شده در باشگاه نیز، به نسبت همان نوع مشتری بیشتر باشد.

  • مهیا ساختن امکانات مورد نیاز مشتری در باشگاه مشتریان

برای راه اندازی باشگاه مشتریان لازم است تا خدماتی را برای مشتریان در نظر بگیرید. برای ارائه ی خدمات به مشتریان باید امکانات لازم جهت ارائه به آن ها وجود داشته باشد. برخی از جوایز باشگاه مشتریان ممکن است به  صورت ارائه ی خدمات صورت گیرد. بنابراین لازم است تا امکانات ارائه ی خدمات به صورت کامل وجود داشته باشد. چرا که مشتری برای دریافت جایزه ی خود باید احساس رضایت کند. اگر در دریافت جایزه با محدودیت و سختی هایی مواجه شود نه تنها باشگاه مشتریان تاثیر مثبت نخواهد داشت، بلکه ممکن است در مشتریان اثر منفی بر جا بماند. به فرض مثال اگر قرار است کد تخفیفی برای بازدید از اماکن تفریحی داده شود، نباید هنگام بازدید، با معطلی و یا مشکلات دیگر مواجه شود.

 

 

در هنگام راه اندازی باشگاه بهتر است از علایق مشتریان اطلاعات لازم را کسب نمود. هرچند پس از راه اندازی باشگاه مشتریان، اطلاعات زیادی در خصوص سلیقه ی آن ها جمع آوری می شود. ولی در ابتدای کار لازم تا حدودی از سلیقه و علایق مشتریان مطلع شد. این امر به منظور ایجاد و ارائه ی خدمات و یا محصولات به مشتریان در باشگاه مشتریان می باشد. چرا که مشتریان باید برای اخذ امتیاز انگیزه ی لازم را داشته باشند.

همچنین لازم است تا اطلاعات لازم از علایق مشتریان در خصوص تخفیف برای محصولات خود سازمان و یا سایر خدمات بیرون از سازمان، جمع آوری شود. با جمع آوری اطلاعات می توان این خدمات را به نسبت مناسبی در باشگاه ایجاد کرد. در نتیجه می توان رضایت اکثری مشتریان را جلب نمود.

کلام آخر:

امیدواریم که از مطالعه این مطلب استفاده لازم را برده باشید و با نظرات خود ما را در بالا بردن کیفیت مطالب منتشر شده از وبسایت فراصدر یاری فرمایید.

 

پیشنهاد میکنیم از مقاله آشنایی با 10 روش پاداش دادن به مشتری(قسمت اول) دیدن کنید.

 

 

اشتراک گذاری در telegram
Telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
WhatsApp
اشتراک گذاری در email
Email
اشتراک گذاری در linkedin
LinkedIn
اشتراک گذاری در pinterest
Pinterest
اشتراک گذاری در print
Print