ردکردن این

بررسی شاخص های سازمان برای راه اندازی باشگاه مشتریان(قسمت دوم)

باشگاه مشتریان

تعیین هدف سازمان یکی از اصلی ترین شاخص های طراحی باشگاه می باشد. چرا که نحوه ی امتیاز دهی و خرج امتیاز ها باید بر اساس هدف سازمان صورت بگیرد. هدف سازمان براساس میزان سود محصولات،  مصرفی و یا غیر مصرفی بودن محصولات، برند بودن و یا نبودن محصولات و … تعیین می شود. بر این اساس استراتژی های مختلفی در زمینه ی ایجاد باشگاهمشتریان بوجود می آید. برخی مدیران طبق هدف سازمان به دنبال مشتریان جدید می باشند. طبق این استراتژی خدمات و امتیازات مطلوب تری برای مشتریان جدید در نظر گرفته می شود. بنابراین مشتریان در هنگام ثبت نام و اولین خرید خود امتیازات بیشتری نسبت به سایرین اخذ خواهند کرد. مطالعه ی مقاله ی نرم افزار وفادارسازی مشتری نیز توصیه می شود.

برخی دیگر از مدیران نیز در حفظ نگهداری از مشتریان سابق خود می کوشند. بر این اساس باید ارزش بیشتری نسبت به مشتریان سابق خود قائل شوند. چراکه در سازمانی که حفظ مشتری ارزش بیشتری دارد، تبلغیات برای مشتریان جدید هزینه ی بیشتری در بر خواهد داشت. برخی از سازمان ها نیز باتوجه به شاخص های گفته شده درمورد محصولات و خدمات، به یک اندازه در جهت حفظ مشتریان سابق و جذب مشتریان جدید تلاش می کنند. بنابراین مشخص نمودن هدف سازمان در چگونگی ارائه ی خدمات باشگاه مشتریان عامل مهمی در نظر گرفته می شود.(جهت خرید باشگاه مشتریان کلیک کنید)

  • بررسی نوع مشتریان برای ادبیات باشگاه مشتریان

ادبیات باشگاه مشتریان تاثیر به سزایی در جذب و یا دفع مشتری دارد. چرا که یکی مششتریان برای استفاده از خدمات باشگاه با نوشته ها سر و کار دارند. متن های مورد استفاده باید متناسب با روحیات مشتریان سازمان باشد. در این صورت مشتریان احساس صمیمت بیشتری با سازمان خواهند داشت. بالارفتن صمیمیت مشتریان با سازمان منجر به  رضایت بیشتر مشتریان و در نهایت سود بالاتر سازمان خواهد شد.

در صورتی که افراد مختلف و از تمامی قشرهای جامعه عضو باشگاه مشتریان باشند، بهتر است که از یک ادبیات عامیانه در عین حال رسمی استفاده شود. چرا که ارتباط با این نوع ادبیات برای همه ی مشتریان یکسان خواهد بود. و اینگونه عدم رضایتی هیچ مشتری بخاطر ادبیات باشگاه بوجود نخواهد آمد. چراکه لحن ارتباط با مشتریان برای برخی از مشتریان دارای اهمیت بالایی می باشد.

کلام آخر:

امیدواریم که از مطالعه این مطلب استفاده لازم را برده باشید و با نظرات خود ما را در بالا بردن کیفیت مطالب منتشر شده از وبسایت فراصدر یاری فرمایید.


پیشنهاد میکنیم از مقاله بررسی شاخص های سازمان برای راه اندازی باشگاه مشتریان(قسمت سوم ) دیدن کنید.

اشتراک گذاری در telegram
Telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
WhatsApp
اشتراک گذاری در email
Email
اشتراک گذاری در linkedin
LinkedIn
اشتراک گذاری در pinterest
Pinterest
اشتراک گذاری در print
Print