ردکردن این

بررسی شاخص های سازمان برای راه اندازی باشگاه مشتریان(قسمت اول)

باشگاه مشتریان

امروزه فواید ایجاد باشگاه مشتریان بر کسی پوشیده نیست. چراکه این ابزار کاربردی در جهت جذب رضایت مشتریان بسیار عالی عمل کرده است. البته ایجاد باشگاه مشتریان در صورتی کاربردی خواهد بود که دارای ویژگی های مناسبی برای افزایش مشتری در عین حال افزایش وفاداری مشتریان قبلی باشد. بنابراین لازم است تا برای ایجاد باشگاه مشتریان، مواردی را هنگام طراحی باشگاه در نظر بگیرید. به همین علت بهتر است قبل از ایجاد باشگاه، نکات ساخت آن را رعایت کنید. ما در این مقاله درمورد راه اندازی باشگاه مشتریان توضیحات لازم را ارائه خواهیم داد. عناوین مورد بررسی در این مقاله به شرح زیر می باشد.

در هنگام ایجاد باشگاه مشتریان، لازم است تا فاکتور ها و شاخص های مختلفی موردبررسی قرار بگیرند. شاخص هایی که سازمان را در جهت ایجاد یک باشگاه مشتریان کاربردی، یاری می کنند. این کار باعث افزایش کارایی باشگاه مشتریان و در نهایت افزایش سود سازمان خواهد شد. موارد مختلفی به عنوان فاکتور های مهم باشگاه وجود دارد که در ادامه به توضیحات در مورد آن ها خواهیم پرداخت.

  • تعیین نوع سازمان برای ایجاد باشگاه مشتریان

برای راه اندازی باشگاه مشتریان لازم است تا در ابتدا نوع سازمان بر اساس محصول محور و یا خدمات محور تعیین شود. چرا که برای خرج امتیازات باشگاه باید نوع خدمات مشخص باشد. برخی از مدیران برای خدمات مشتریان در باشگاه، از محصولات و یا خدمات خود شرکت استفاده می کنند. این استراتژی منجر به استفاده ی مشتریان از سایر محصولات و یا خدمات می شود. با این کار تبلیغات نسبتا رایگانی در خصوص سایر محصولات انجام می شود.(جهت خرید باشگاه مشتریان کلیک کنید)

برخی از مدیران نیز استراتژی خود را بر اساس محصولات و یا خدمات خارج از سازمان خود قرار می دهند. فرضا سازمانی که دارای محصول است می تواند کد تخفیف خدمات ارگان های دیگری را برای باشگاه مشتریان در نظر بگیرد و یا بالعکس. ممکن است سازمانی خدماتی، محصولات شرکت دیگری را به عنوان خدمات باشگاه مشتریان خود لحاظ کند.

تعیین نوع استراتژی بر اساس نوع محصول و یا خدماتی است که سازمان ارائه می کند. بنابراین لازم است تا در ابتدا نوع سازمان تعیین شود. سپس می توان درمورد خدمات باشگاه مشتریان، کارشناسی های لازم را انجام داد.

کلام آخر:

امیدواریم که از مطالعه این مطلب استفاده لازم را برده باشید و با نظرات خود ما را در بالا بردن کیفیت مطالب منتشر شده از وبسایت فراصدر یاری فرمایید.

پیشنهاد میکنیم از مقاله بررسی شاخص های سازمان برای راه اندازی باشگاه مشتریان(قسمت دوم) دیدن کنید.

اشتراک گذاری در telegram
Telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
WhatsApp
اشتراک گذاری در email
Email
اشتراک گذاری در linkedin
LinkedIn
اشتراک گذاری در pinterest
Pinterest
اشتراک گذاری در print
Print