باشگاه مشتریان راهی برای توسعه کسب وکار​

باشگاه مشتریان یکی از روش‌های مورد استفاده جهت حفظ مشتریان فعلی و در نتیجه توسعه کسب‌و‌کار به واسطه ایجاد مشتریان وفادار می‌باشد.

تعریف مشتریان، گروه بندی و رده بندی مشتریان در این قسمت صورت خواهد گرفت.

سناریوهای مختلف کسب امتیاز و همچنین خرج امتیازات در این قسمت مدیریت می‌شود.

مدیریت شعب، دریافت گزارشات، اتصال به نرم افزارهای حسابداری و فروشگاه آنلاین، نسخه دسکتاپ و اندروید جهت دریافت اطلاعات مشتریان از جمله قابلیت‌های این نرم افزار خواهد بود.

ایجاد کیف پول الکترونیک، شارژ و مدیریت موجودی و خرید با استفاده از کیف پول، از قابلیت‌های این نرم افزار می باشد.

ارسال نوتیفیکیشن و پیامک‌های تشکر از خرید، تبریک خرید، مناسبتی، تخفیف‌های ویژه و ارتقا یا تنزل رده بندی مشتریان از این طریق انجام خواهد شد.

صدای مشتری، نظرسنجی بعد از خرید، گیمیفیکیشن و پیگیری فروش از طریف ارتباط با مشتری از امکانات نرم افزار می‌باشد.

باشگاه مشتریان

با پیدایش کسب و کارهای اینترنتی و با وجود رشد روز افزونی که این بازار پیدا کرده، نیاز است برای پیشرفت کسب و کار خود با عبارات جدید آشنا شوید. 

پس در نتیجه باید دایره لغات خود را متناسب با آن افزایش دهید. باشگاه مشتریان جزو عبارات جدیدی است که برای توسعه و پیشرفت درهر کسب و کاری اعم از کوچک یا بزرگ نیازمند به یادگیری و اجرا است.


اکنون قصد داریم در مقاله زیر برای شما دوستان و همراهان عزیز فراصدر توضیح بدهیم که باشگاه مشتریان چیست ؟… و چرا برای همه کسب و کارها مفید است؟…

تاریخچه باشگاه مشتریان​

این نرم افزار اولین بار توسط یک شرکت آمریکایی در اوایل قرن نوزدهم راه اندازی شد.که این شرکت در ازای هر خرید و میزان آن خرید به مشتریان خود کارت های تخفیف اهدا می کرد.

مشتریان با جمع آوری این کارت ها می توانستند در خریدهای بعدی خود از تخفیفات این شرکت برخوردار شوند. شرکت ها و کسب و کارهای دیگر با دیدن میزان فروش و پیشرفت این شرکت، دست به کار شدند و اقدامات این چنینی انجام دادند.

از موفق ترین کسب و کارها در استفاده از این روش، فروشگاه های زنجیره ای وال مارت آمریکا بود. با پیشرفت فناوری اطلاعات، باشگاه مشتریان نیز گسترش پیدا کرد. همچنین جمع آوری اطلاعات مشتریان و تحلیل رفتارهای آنها با توجه به نوع خریدشان به این روش افزوده شد.

باشگاه مشتریان یا Loyalty Club چیست؟

حفظ مشتریان قدیمی در هر کسب و کاری یکی از اصول تجارت است.زیرا هزینه جذب مشتری جدید بیشتر از هزینه حفظ مشتریان قدیمی است.اما شما می توانید با کمک گرفتن از راهکارهای جذاب این نرم افزار، مشتریان قدیمی خود را ترغیب به خرید بیشتر کنید.

باشگاه مشتریان درواقع نرم افزار مدیریت مشتریان است.این نرم افزار با تمرکز و تحلیل کردن رفتار مشتریان اطلاعاتی نظیر تعداد دفعات مراجعه کردن هر مشتری، فاصله بین هربار مراجعه کردن، میزان خرید در هربار، مدت زمان آخرین خرید هرمشتری، علاقه مندی های انها براساس خریدهایی که انجام می دهند و … را بدست آورده و از اطلاعات بدست آمده مشتریان را وادار به خرید بیشتر می کند.
در نهایت انها به مشتریان وفادار شما تبدیل می شوند.

انواع باشگاه مشتریان​

بطور کلی این نرم افزار به دو دسته زیر تقسیم می شوند:

• باشگاه مشتریان باز Open Club:


این نرم افزار باز بیشترین توجه خود را بر روی مشتریان قبلی خود قرار می دهد و با هدف جذب مشتریان جدید، امکان عضویت مشتریان جدید و مشتریان سایر برندها پیش می رود. این نوع نرم افزار به مشتریان جدید خود امتیازات اولیه ای ج