ردکردن این

آیا کسب و کار شما مناسب راه اندازی باشگاه مشتریان است؟

باشگاه مشتریان

زمانی که اعداد را چک می کنیم، واضح است که راه اندازی یک نرم افزار باشگاه مشتریان تلاشی مثبت و سودآور است، اما آیا تمامی بیزینس ها برای این کار مناسب هستند؟ مواردی وجود دارند که در آن ها راه اندازی باشگاه مشتریان موثر نخواهد بود، این ها بیزینس هایی هستند که مشتریانشان خریدهای خود را به صورت غیرمستمر انجام می دهند. در این موارد، بیزینس نمی تواند در بازگشت مشتریان خود استمرار ایجاد کند و در نتیجه بتواند مزایایی را به مشتریان خود ارائه کند. مثال برای بیزینس هایی که مناسب راه اندازی باشگاه مشتریان نیستند بیزینس های در حوزه نوسازی خانه، وکلا و … هستند.

مراحل راه اندازی بهترین باشگاه مشتریان:

* جمع آوری اولیه اطلاعات و راه اندازی باشگاه مشتریان

مرحله ای مهم در ایجاد بهترین باشگاه مشتریان مرحله برنامه ریزی اولیه است. جمع آوری داده ها در مورد عادت های خرید مشتریان کنونی شما اهمیت زیادی دارد. اولین قدم پیدا کردن سودآورترین مشتریان شماست که معمولاً ۱۰-۲۰ درصد از کل مشتریان را تشکیل می دهند، که طبق آمار گرفته شده تقریباً ۸۰ درصد از سود کل بیزینس شما را تامین می کنند. اگر بیزینس شما از یک سیستم CRM استفاده می کند، کار تحقیق اولیه شما بسیار آسان تر می شود. پس از این که شما پروفایل مدل مشتریانی که مورد علاقه تان هستند را توسعه دادید، باید برنامه ای ایجاد کنید که مناسب نیازهای آن ها باشد. به عنوان مثال، اگر یک فروشگاه جواهرات متوجه شود که بهترین مشتریانش یک الماس بخصوص را خریداری می کنند، پس مزایای باشگاه مشتریان این بیزینس باید به آن محصول مرتبط باشد.

* مشتریان شما در ازای وفاداری خود به بیزینس شما به چه چیزی دست پیدا می کنند؟

در زمینه ساختار باشگاه مشتریان، پیشنهاد می شود که از یک سیستم ساده و ساختاریافته امتیازی استفاده شود. به محض این که مشتری به تعداد مشخصی امتیاز برسد، به مزیتی که توسط شما تعریف شده است دست پیدا می کند. هر چقدر درک این سیستم ساده تر باشد، بهتر کار خواهد کرد. شما باید به دقت به این فکر کنید که مشتریان شما در ازای وفاداری خود به بیزینس شما به چه چیزی دست پیدا می کنند. باشگاه مشتریانی که به مشتریان خود ارزش واقعی ارائه نمی کند نمی تواند باعث شود که آن ها برگردند و دوباره خرید کنند.(برای مشاهده قیمت باشگاه مشتریان کلیک کنید)

* مشتری باید از باشگاه مشتریان و مزایای آن مطلع باشد

مطلع بودن مشتری از وجود باشگاه مشتریان و ارزشی که می تواند به آن ها ارائه کند، اساس موفقیت انواع باشگاه مشتریان می باشد. سوپر مارکت ها و زنجیره های مد مثلاً، به صندوق داران خود می گویند که از مشتریان در مورد عضو باشگاه مشتریان بودن آن ها سوال کنند و اگر آن ها عضو نباشند، صندوق دار سعی بر متقاعد کردن مشتری برای ملحق شدن به باشگاه مشتریان با توضیح مزایایی که از آن بهره مند خواهند شد، خواهد داشت.

از تمامی ابزارهای بیزینس خود برای یادآوری به مشتریان مبنی بر وجود باشگاه مشتریان و ارتباط آن با آن ها استفاده کنید. بعضی از ابزارهایی که می توانید برای باشگاه مشتریان استفاده کنید شامل وب سایت بیزینس، لیست توزیع شما، پیام های صوتی و … باشند.

* یادگیری عادت های خرید و بهبودپذیری دائمی

یکی از مزایای واضح باشگاه مشتریان، علاوه بر ارزش بالا در افزایش مستقیم سودآوری، مقدار زیادی داده جمع آوری شده در زمینه عادت های خرید بهترین مشتریان شماست. این یک معدن طلا از اطلاعات است که به شما اجازه گرفتن تصمیمات بیزینسی که می توانند در کوتاه مدت نتیجه دهند را می دهد.  شما می توانید ببینید که به عنوان مثال چطور سوپرمارکت های زنجیره ای از اطلاعات جمع آوری شده در مورد مشتریان خود با فرستادن کوپن های شخصی سازی شده برای با ارزش ترین گروه مشتریان استفاده می کنند.

بعد از راه اندازی باشگاه مشتریان در بیزینس خود، یادگیری مستمر عادت های خرید مشتریان و زمان گذاشتن به صورت مستمر برای بهینه سازی روتین ها اهمیت زیادی دارد.

کلام آخر:

امیدواریم که از مطالعه این مطلب استفاده لازم را برده باشید و با نظرات خود ما را در بالا بردن کیفیت مطالب منتشر شده از وبسایت فراصدر یاری فرمایید.

 
پیشنهاد میکنیم از مقاله چرا راه اندازی باشگاه مشتریان ضروری است؟ دیدن کنید.
اشتراک گذاری در telegram
Telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
WhatsApp
اشتراک گذاری در email
Email
اشتراک گذاری در linkedin
LinkedIn
اشتراک گذاری در pinterest
Pinterest
اشتراک گذاری در print
Print