ردکردن این

آشنایی با 10 روش پاداش دادن به مشتری(قسمت اول)

پاداش به مشتری

امروزه هر تاجر و یا به اصطلاح عامیانه هر کاسب حرفه ای می داند که باید پاداش بدهد ، کالا و خدمات رایگان پیشنهاد کند و تخفیف و شرایط خرید ویژه برای مشتریان دائم خود در نظر بگیرد تا همچنان آنها را تشویق به خرید و مراجعه نماید.این موارد تشویق کننده را میتوان در قالب یک برنامه و از طریق طراحی یک نرم افزار باشگاه مشتریان – سیستم لویالتی – انجام داد.در واقع برای بسیاری از شرکت ها بهترین و موثرترین راه، طراحی وب سایت باشگاه مشتریان و برنامه ریزی علمی آن جهت تشویق هرچه بیتشر مشتریان می باشد.

پیشنهاد تخفیف ویژه در صورت خرید به مقدار مشخص

 به مشتریان خود پیشنهاد یک تخفیف ویژه بدهید در صورتی که به اندازه مشخصی خرید کنند – برای مثال 10% به کسانی که بیش از 500 هزار تومان از شما خرید کرده اند در دفعات بعد تخفیف ارائه دهید.پیشنهاداتی که محدودیت زمانی دارند برای تشویق مشتریان مفید است اما باید در این مورد حواستان باشد باعث فشار یا دلزدگی آنان از ادامه سیستم لویالتی نشوید.

اقدام به طراحی کارت وفاداری نمایید.

اگر شما محصولات کم قیمت اما پر حجم و پر استفاده مانند چای ، نوشابه و.. می فروشید این روش می تواند بسیار مفید باشد.به هر مشتری خود یک کارت وفاداری دهید و با هربار خرید روی کارت وی مهر مخصوص خود را بزنید.زمانی که تعداد مهرهای کارت های مشتریان عضو باشگاه به عدد مشخصی رسید،میتوانند یک بسته مجانی از محصول شما را دریافت کنند.اگر محصولات متنوعی میفروشید استفاده از کارت های چیپ دار که توسط کارت خوان مخصوص شما قابل خواندن هستند به منظور ارائه تخفیف در خریدهای بعدی گذینه بهتری خواهد بود.

 

 

یک محصول رایگان در ازای خرید چند محصول

 .”یکی بخر دوتا ببر” و پیشنهاداتی مانند آن، روش های امتحان پس داده ای برای تشویق کوتاه مدت مشتریان به تکرار خرید محسوب می شود.از این روش برای مدت طولانی استفاده نکنید چراکه مشتریان آرام آرام به این فکر می افتند که شاید کیفیت محصول شما زیادی پایین است.

با همکاران خود گروه تشکیل دهید و پیشنهادات تخفیف دو یا چند جانبه به مشتریان ارائه کنید.یک نمونه ساده این روش،مثالی از یک مغازه فروش لوازم ورزشی است که به شما پیشنهاد می دهد اگر بیش ازمقدار مشخصی خرید کنید برای عضویت در یک باشگاه ورزشی که در آن نزدیکی است تخفیف خوبی خواهید گرفت.در مقابل باشگاه نیز به اعضای خود پیشنهاد خرید از آن فروشگاه را میدهد که با کارت عضویت باشگاه خود می توانند از آن تخفیف بگیرند.

 

 

 

اشتراک گذاری در telegram
Telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
WhatsApp
اشتراک گذاری در email
Email
اشتراک گذاری در linkedin
LinkedIn
اشتراک گذاری در pinterest
Pinterest
اشتراک گذاری در print
Print